PAVLINA_SPEAKS

View Original

Creator Economy 2023

Čestmír Strakatý překročil na HeroHero 8800 odběratelů a přidal další díl do skládačky o tom, že Creator Economy je i v Česku alive and well. Tak je dneska newsletter ponorem do tématu, nad kterým je snadné ohrnout nos. Doufám, že po přečtení vám bude dávát smysl, proč je vysněnou prací #1 teenagerů v Británii i v Polsku stát se influencerem. A proč mají děti pravdu, když jich chce o hodně více promovat prací prášky než řídit nadnárodní korporaci. Welcome to Creator Economy.

Každá správná analýza začíná výletem do historie. Tak se na začátek pojďme kouknout na vývoj rovnice, kde <3 = $$$.

1995 vzniká internet. A s ním i možnost stát se Creator. Před internetem rozhodovala o tom, kdo bude slavný hrstka lidí. Exekutivci z bezpečí rohových kanceláří ukazovali prstem na ty, kdo jsou monetizovatelní. Ale internet platforms level the playing field; they let the market itself allocate fame and influence. V roce 2003 vzniká MySpace, o rok později Facebook, YouTube +1 a Instagram přijde 2008. Během krátkého období vznikne podhoubí, které dá otevře dveře trhu, co má hodnotu několik stovek miliard dolarů.

  • Značky platí mediálním domům.

  • Fanoušci si kupují produkty mediálních domů jako CDs nebo časopisy.

2010s* Můj brácha dostává v Dublinu od Google první českou certifikaci na AdSense a přesvědčuje mě, že mít na blogu automaticky servírované bannery je budoucnost. Neposlechnu ho já, ale mnoho dalších a začne vydělávat na trafficu, co jim chodí na články o tom, jak nosit zmrzlinové tóny.

  • Značky platí platformám a ty platí tvůrce.

  • Fanoušci píší komentáře a likují FB page.

2015s Do e-mailu mi přijde první nabídka na zaplacený post na Instagramu. Prací prášek s díky odmítám, ale pozoruji, jak mi feed plní #gifted #sponsored #milujutojakoLeošMareš. Vzniká Lafluence nebo YouTubering. Na vrcholu je Jirka Král a já zdálky počítám vyplacená % na počet views od YouTube.

  • Značky platí tvůrcům napřímo obvykle fix, výjimečně affiliate.

  • Fanoušci srdičkují, tagují a repostují.

2020s TikTok, Pinterest, Twitch i všichni ostatní (jako Clubhouse) uvádí na trh Creator funds: způsob, jak "zaměstnávat" svoje Creators. Substack rovnou oslovil všechny novináře NY Times s milionovým šekem. Holky experimentují s OnlyFans a já sním o tom, že přijde doba, kdy přejdu na placený Substack a dostanu místo zálohy na knížku, zálohu na mezinárodní newsletter. Už protože bude o dost vyšší.

  • Značky tvoří s tvůrci byznysová partnerství.

  • Fanoušci platí tvůrcům napřímo a tím jim ukazují podporu.

2023 Startups Magazine vydává článek o tom, že je výhodnější pro VCs investovat do Creators než do technologického startupu. GenFlow takhle investovali už do stovek influencerů a mají lepší ROI než top fondy. YouTuberka Mariana Mogilko umožňuje vstup investora za 5 % ze zisku z YouTube po dobu třiceti let. Startup Spotter rovnou ohlásil, že mají připravenou miliardu dolarů na to koupit katalogy videí Mr Beast nebo Dude Perfect a vydělávat na royalties z YouTube. A Creator Economy Market Map díky investicím roste - dnes na ní najdete více než desítku jednorožců.

  • Značkami jsou sami tvůrci.

  • Fanoušci jsou zákazníky (a investory) tvůrců.

Proč Creator Economy funguje tady a teď?

V posledních letech roste Gig Economy. Absence HPP znamená, že si lidé skládají příjem z freelance projektů. 40 % Američanů má dnes skoro polovinu příjmů z podobných "brigád" a 64 % full time zaměstnanců přiznává, že si přivydělává ještě bokem. I proto má Gig Economy hodnotu $455 miliard. Současně úzce souvisí s Creative Industry, která ročně generuje příjmy v hodnotě $2.25 trilionů a zaměstnává více lidí ve věku 15-29 než kdokoliv jiný. Největší procento freelancerů právě pracuje pro Creative Industry. Adobe odhaduje, že každý čtvrtý člověk na světě je Content Creator.

Kdo je Creator se s vývojem technologie demokratizuje. TikTok přináší nevídanou viralitu a tak si na 10k followers sáhnete častěji než kdy dříve a s tím i na první příjmy. A čím více je Creators, tím pravděpodobněji se z tvořeníčka může stát kariéra. Šíře základny vynáší do nebes ty, co si začínají tvorbou vydělávat. Zvláštní rovnice, ve které více je více.

2010s (1) MySpace, Blogger, Tumblr fungují spíše jako alternativa hry na flétnu po škole, nebo odrazový můstek pro hudební kariéru. Platformy jsou stále poměrně složité a fungují jen na desktopu. Tak zabírá tvorba obsahu dost času. Mezi fanoušky má každý doma jen (sdílený) desktop a (tlačítkový) telefon s drahým internetem, tak si blogy čtou za odměnu po večeři. Odměny mají hodnotu kapesného. I ti největší bloggeři jako Jefree Star dostávají maximálně pozvánku na večírek a balení rtěnek jako dárek. Jediný, kdo vážně přemýšlí o tom, jak využít influencery jako zásadní kanál je v té době Nike.

MySpace Kim K

2015s Instagram a iPhone znamená, že na to stát se internetovou celebritou si může pomýšlet už více lidí. Ale stále platí magická hranice 10k followers na IG pro to stát se relevantním a to je pro většinu z nich nedostižně daleko. Blogerky fejkují partnerství se značkami a sponzorují samy sebe, aby dostaly aspoň kolagenový prášek. Sní o pozvánce na H&M večírek a o tom, že je někdo bude brát vážně. Kariéra to není, ale může se stát odrazovým můstkem pro reálnou práci v módním časopise nebo obsahovém oddělení korporace. Influencer marketing už je pojem, ale jen % v reálných marketingových rozpočtech. A to se ukazuje na odměnách pro Creators. Pořád vydělávají na nájem hlavně prodejem #gifted věcí na na VotočVohoz.

2020s Založit HeroHero mi trvalo sedm minut na telefonu po cestě v tramvaji. Ta samá náročnost platí i pro ostatní platformy. Nahrát první post znamená často jen vyfotit fotku, nebo si zapnout nahrávání u Warcraftu. Bariéra vstupu je na nule. Creator economy was born. Lidí, co si do Sčítání obvytatel v roce 2023 píší jako zaměstnání Creator, už je 200 milionů - v roce 2021 to bylo 55 milionů. A pokud se koukneme na ty, co to mají jen jako side hustle pracuje v Passion Economy 500 milionů lidí. Jen v březnu 2020 se na Patreon zaregistrovalo 50 000 nových fanoušků, co začali posílat peníze oblíbeným tvůrcům. Celkem už jich je na platformě přes 8 milionů. Discord hlásí 150 milionů uživatelů a Roblox poslal dále mezi tvůrce na odměnách $250 milionů. Top 10 autorů na Substack vydělává $20 milionů. A pozadu nezůstávají ani investoři: a16z zařadil Cameo mezi 100 nejzajímavějších Marketplaces roku 2020, Patreon v září 2020 raisoval $90 milionů v Series E a Index Ventures uvádí Roblox na webu hned vedle Glossier a Notion.

Snoop na Cameo

2023 OnlyFans modelka Amouranth si účtuje $ 1 za minutu a nebo $ 36 za voicemail. Jen vám nesmí vadit, že si s vámi povídá jejím hlasem umělá inteligence. Škálovat sami sebe díky AI už umí nejen nahaté dívky. AI umí vygenerovat blog post vaším stylem, stejně jako namluvit podcast, nebo si popovídat s fanoušky, takže už teoreticky nemusíte ani hýbnout prstem a přesto “budovat komunitu”. 95 % Creators dneska využívá AI (5). Ale nemusíte škálovat jen sami sebe - díky AI lze snadno vytvořit umělé dívky / muže / alterega, co budou vypadat tak, aby měli dobrý engagement a současně za ně nemusíte platit zdravotní.

Creator Economy 2023

A tak vzniká trojice axiomů na téma Creator Economy v roce 2023.

  1. Každý na světě může být Creator. Neexistuje bariéra vstupu. A magie se může stát prakticky přes noc. Charli D’Amelio stačilo 12 měsíců na to nasbírat 84 milionů followers z dětského pokojíčku v Connecticutu.

  2. Creator je v kontaktu se svými fans napřímo. Díky DTC kanálům vzniká idea autenticity. Postovat můžete kdykoliv a nejen když to váš agent považuje za vhodné.

  3. Creator má k dispozici nástroje formalizovat a monetizovat svoje fans. To je, kde se do toho dostává slovo Economy. Už to nejsou jen % z reklam, ale reálné rozpočty.

Už dávno nepotřebujete 1000 true fans, aby se vám žilo dobře, stačí loajální stovka. Ale podmínka je jediná.

You must have a direct relationship with your fans. That is, they must pay you directly. You get to keep all of their support, unlike the small percent of their fees you might get from a music label, publisher, studio, retailer, or other intermediate.

Pak už začíná být strategie jasná.

Držet fanoušky v pozoru. Victoria Paris postuje na TikTok aspoň pět videí denně. A k tomu přidává Instagram, YouTube i Twitter. Ví to online marketéři v Alze a ví to i Creators: čím více touchpointů, tím větší šance si vás udržet v monetizovatelných spárech. A touchpointy je třeba plnit častěji než 4x do týdne (6). Odmění vás za to nejen fanoušci, ale i algoritmy. Což ve světě attention economy jsou zase $$$. (2)

Nabídnout každému fanouškovi jiný byznys model a produkt. Creators can segment their audiences and offer tailored products and services at varying price points. Mají dost analytických dat a insights na to vědět, co zabere na koho a kdy a proč. A to znamená nevyhnutelně vyšší konverzi. Díky tomu roste hodnota příspěvku od fanouška. On Patreon, the average initial pledge amount has increased 22 percent over the past two years. Since 2017, the share of new patrons paying more than $100 per month—or $1,200 per year—has grown 21 percent.

Pracovat s hardcore fans. 1-2 % fanoušků tvoří 80 % příjmů gamers. Už dávno neplatí Paretovo pravidlo. Ale výjimečné zážitky přináší výjimečné výplaty. Taylor Swift, co vám přinese domů vánoční dárky. Shout out na albu oblíbeného rappera. Pozvánka do backstage. Gamer Ludwig, který si denně zavolá s vybranými fanoušky. #Moneyrain

Naskakovat na trendy. TikTok udělí každému videu 100 views a až na základě interakcí z těch 100 views, přichází rozhodnutí, komu (a kolika lidem) pošle video dále. Prvních sto lidí rozhoduje o viralitě. A virální jsou obvykle témata, co rezonují s teď a tady. #cottagecore. Too hot to handle. Release Air Jordan 1. Money don't jiggle. Obvykle mají životnost jen pár dní, ale v tu chvíli fungují jako magická akcelerace obsahu.

Tvořit zdání intimity. Tohle je jen pro Tebe je mrknutí, za které se platí. OnlyFans nabízí možnost poslat fanouškům zprávu, kterou otevřou za poplatek. Even if 5% of your subscribers open the message, you’ve earned thousands of dollars. People can’t tell if you sent the message to everyone or just to them, so it feels intimate and personal, vysvětluje jedna z top 0.13% Creators na OnlyFans.

Najít si niche. O tom, že devadesátková kombinace outfitů, cestování a Starbucks už je na sítích passé jsem psala nedávno. Ve chvíli, kdy 60 % trafficu na internetu tvoří boti, je snaha najít reálné a zaujaté followers, stále intenzivnější. Nichefluencers tady byli vždycky, ale teď se z nich ve snaze udržet vás u obrazovek stávají opravdové celebrity. Rainbolt sbírá statisíce followers na práci s Google mapami, Miss Excel postuje triky na Excel a už jí to vydělalo na dům, a účty se plní i hot klukům, co na kruhu točí keramické vázy. Místo supervlivné Kim K, která si od vás vyslouží jeden like za týden, se teď hřeje na výsluní (a ve vašem feedu) přesně targetované niche téma, kterému dáte srdíčko a komentář vždycky. A vždycky znamená v Creator Economy peníze na účtu.

Stát se kurátorem. Ve chvíli, kdy má Zalando na skladě přes sedm tisíc značek, hledáte někoho, kdo vám pomůže najít to, co vám bude slušet, nebo vás bude bavit číst. A jen algoritmy nestačí. Moderní Creators se probírají Amazonem, sBazarem, ale i módními archivy, aby vám servírovali výběr toho nejlepšího. A platformy jim jdou vstříc, aby kurátorované výběry mohli prodávat rovnou skrz ně - TikTok plánuje počet transakcí na platformě další rok zečtyřnásobit na $20 miliard. Ale nemusí to být vždy prodejní: třeba liljupiterr si na vkusném IG feedu vybudoval kariéru.

Nasednout na Fandom. Místo Fanoušků pracujeme v Creator Economy s pojmem Fandoms. Kulty, co se točí kolem umělce, hry nebo momentu. K-Pop je perfektním příkladem ekosystému, který kolem sebe sdružuje moderní groupies. Stát se správcem BTS Discordu, nebo koordinátorem Twitterové K-Pop army jsou nové způsoby, jak se stát populárním Creatorem.

Byznys model 101

It's massive, řekl by agent MrBeast při vyjmenovávání počtu byznysů (a byznys modelů), co se dá kolem jednoho YouTubera obtočit. Tak se na ně pojďme kouknout do detailu na ty nejběžnější. Ale doopravdy je jich ještě o mnoho více. Protože a true fan is defined as a fan that will buy anything you produce, platí, že čím více toho natočíte / napíšete / doporučíte, tím více si toho koupí.

Jednorázový příspěvek. Fanouškovský Just because. Odměna za HitHit, co říká Pro dobrý pocit a nebo platba za Cameo. Support týmy, co dávají Creators potvrzení, že jejich existence má smysl.

Předplatné a extra obsah. Přes polovinu Creators, co nemají influencing jako HPP, monetizuje obsah a 77 % jich s tím začalo minulý rok. Dělá to Kristýna z O kousek blíž, Ladislav Sinai i pornohvězdy. Předplatitelé dostávají extra obsah jako poděkování. Delší verzi podcastu, Substack newsletter jen pro ně, fotky, co jsou bez cenzury. A nebo pozvání do privátní konverzace na Discord. Průměrný Američan utratí měsíčně $237 za předplatné. A kromě Tinderu tam velkou měrou přibývají i Creators.

Ad revenue. Důvod, proč má Spotter má zájem o katalog videí MrBeast na Youtube. Příjmy z reklamy na platformě jsou pro 35 % Creators způsobem, jak si vydělat na nájem. (7)

Dýžka. Dolary za kalhotky se platí podcasterům v Číně, na OnlyFans i Twitchi. Perfektně fungují pro ty, co dělají livestreamy a nebo, kde se fanoušci chtějí extra zviditelnit a obvzlášť hlasitě poděkovat. Jako v restauraci nebo ve strip baru. V poslední době jsou superpopulární videa jako od Pinkydoll, kde Creator dělá gesta výměnou za emojis v komentáři. Mimochodem, přes polovinu uživatelů sociálních sítí někomu někdy poslalo podobné dýžko.

Merch. JoJo Siwa prodala za poslední čtyři roky gumičky do vlasů za 80 milionů dolarů. To je osm milionů gumiček do vlasů ve výrobním nákladu 50 centů za kus. Pro hudebníky patří merch do svaté trojice příjmů, stejně jako pro YouTubery.

Vlastní startup. Svatý grál Creator Economy je, že Tě začne živit něco jiného. Kde nemakáš pod nadvládou cizích algoritmů a škáluješ podle svýho tempa. A jen krok od merche je vlastní značka. Produkty jsou první nasnadě - MrBeast má čokoládu, Jake Paul energetický nápoj. Kylie Jenner uvedla Kylie Cosmetics, Kendall Jenner tequilu. Garance Doré má krémy proti vráskám, Kim K (nejen) prádlo SKIMS - ale zajímavější jsou škálovatelné technologické startupy, e-commerce platformy, labely nebo produkční firmy, které vznikají Creators pod rukama. V Česku sleduji Maxe Habance, Elite Bloggers Terezy Salte, Teri Hodanovou a Auru, Addict NobodyListen, bratry Královi, Petra Máru nebo celý ekosystém Taste of Prague. Mimochodem: jen pětina Creators má vlastní byznys / produkty.

Byznys (napůl). Říká se jim Spokesperson, Ambasador a nebo Chief Brand Officer. Jsou to Creators, co jsou v tom namočení tak akorát, aby si otestovali, jestli už to vystačí na vlastní značku. Lena Gercke a About You. Prince Harry a BetterUp. David Dobrik a Dispo. Addison Rae a Madeby Collective. Kdokoliv na MasterClass.

Vstupenky. Příjem z meet & greet tours, ale i kurzů a workshopů je pro Creators dva v jednom - potkají se s fans (takže “dělají komunitu”) a ještě vydělají. Navíc podobné akce fungují jako perfektní místo, kde prodat merch, nebo vlastní produkty.

Mikrotransakce. A decade ago, microtransactions made up 20% of gaming revenue; today, they make up 75%. By 2025, they’re expected to grow to 95%. Skins ve Fortnite se prodávají jako housky na krámě. Pár centů od milionů lidí se rychle naskládá v pohádková čísla.

Affiliate. Zbožňuju větu Pořád se mě ptáte... Je to spolehlivější označení reklamy, než jakýkoliv hashtag. Teď většinou vede ne přes kód, ale přes affiliate link. Protože i u influencer marketingu začalo také platit, co neměříš, to nereportuješ vedení. V Číně šli ještě o krok dále: třeba KFC dalo možnost lidem postavit si ve WeChat vlastní virtuální pobočku a v ní prodávat Zinger a brát % z prodeje.

In-app currency. Jsou to kredity, co si kupujete za platformou daný směnný kurz. Začalo s nimi Duolingo nebo Bumble, ale formou social tokenů si alternativní platidla proklestila cestu do světa Creators. Grammy oceněný umělec R.A.C. umožnil přístup skrz social tokeny do privátní konvrezace na Discord. $RAC is his Ethereum-based token. Fans can’t buy $RAC, but only earn by it buying merch, supporting RAC on Patreon, and so on. A mnoho Substack autorů umožňuje s předplatným vstup právě na soukromý Discord, nebo privátní Instagram.

Brand deals. To, že jsi na billboardu znamená, že jsi to někam dotáhl. Anna Šulcová se svlékla pro Tezenis, Jan Černý navrhoval pro McDonald's a Jitka Nováčková je tváří Škoda. Peníze na účet a děkujeme. Za půl roku zase s někým jiným na viděnou. Sáhnout si na brand deal se podle Adobe podařilo každému třetímu Creatorovi a ukrojit tak z šesti miliard dolarů, co mají značky připravené na influencers. Ale i tak už pro 70 % Creators tvoří brand dealy méně než 10 % příjmů - platí, že čím větší jsou, tím je pravděpodobnější, že budou diverzifikovat portfolio za sponzorované posty (3).

Creator Fund. Záloha půl milionu dolarů od Substack, aby mohl Creator psát newsletter na full time. To samé nabízí Spotify nebo TikTok a Clubhouse. Možnost podpořit créme de la créme na platformě a tím si zajistit skvělý obsah a opakovanou návštěvnost. Divím se, že něco podobného ještě nemá Vinted btw.

Money rain?

Na první pohled to zní skvěle. $30,000 za TikTok, jak jedeš na skatu a piješ džus. $1 million za pět týdnů na Snapchatu. $16 000 za noční stream na Twitchi. Sníme o tom, že se staneme Creators a vyprávíme si příběhy o těch, co uspěli. William Deresiewicz tomu v knížce The Death of the Artist říká “techno-utopian narrative”. Báje o světě, kde se díky internetu stáváme bohatí, šťastní a slavní, se kvůli pandemii stala ještě prominentnější. 1/3 GenZ je bez práce a většina jich viděla svoje rodinné příslušníky v posledních dvanácti měsících přijít o část příjmů. Tak sní o tom, že zabezpečí sebe i mámu. Třeba na YouTube.

Ale to, že existují byznys modely, neznamená, že je snadné si jako Creator vydělat na nájem. Čestmír Strakatý je jen jeden z mála. Jen 2 % Creators mají nad 100 000 (reálných) followers, 2/3 Creators si nesáhnou ani na 10 000 odběratelů.

I pokud patříte mezi top 3,5 % kanálů na YouTube s milionem views měsíčně, přistane vám na účtu jen mezi $12 000 a $16 000. Shelby Church přiznala, že virální video se skoro čtyřmi miliony views jí vydělalo jen $1276. Přestože dvě třetiny Creators se věnují tvorbě obsahu na částečný úvazek, 97 % YouTuberů si tím nevydělá ani na minimální mzdu. A to YouTube a TikTok vydělávají Creators nejvíc ze všech platforem.

A podobná čísla platí i pro ostatní platformy. Na Spotify dostanete za jedno přehrání písničky jen $0.00437, takže k tomu, abyste dostali minimální mzdu potřebujete 3,5 milionu přehrání. A zase platí červená nit, která se táhne celým newsletterem: čím jsi větší, tím jsi větší. Beyoncé si snadno vydělá na Spotify, ale i ve všech dalších kolonkách. Merch, livestreaming, byznys napůl, brand deals. To samé platí pro Creators.

2025+

Až budu psát update tohoto článku za dva roky, budou hlavními tématy:

  • Diverzifikace příjmů - Jak přestat být závislý na jednom příjmu. I protože se mezi Creators objeví více dospělých, kteří budou mít na algoritmech závislou platbu hypotéky. Proto vznikají startupy, které vám na dva kliky vytvoří merch / e-learning / cokoliv jiného. Nebo se k nim přidají marketingové agentury pro Creators, jako hudební labely tvoří engagement novým kapelám.

  • Diverzifikace publik a obsahu - Jak oslovit publika, která ještě neoslovuji specifickým obsahem jen pro ně. Jak svým obsahem zabrat místo na platformě, kde ještě netvořím. Ve světě, kde nikdo na internetu už nic nesdílí, tohle bude výzva pro všechny značky - jako postavit škálovatelné multi-Nichefluencers. Proto budeme hledat analytické platformy, které ukáží trending topics pro specifická publika, abychom je mohli zasáhnout přesně tím hypem co je zajímá (9).

  • Admin support pro Creators - Už dnes jakou backbone Creator Economy startupy, které jim pomáhají řešit účetnictví a další nudnosti. Do budoucnosti uvidíme firmy, které se budou specializovat na daně & co. jen pro Creators. Po firmách, co influencers pronajímají fakeové private jets je to krok správným směrem.

  • Creators a policy making - Ve chvíli, kdy diskusi politiků ovládlo Jak zakázat TikTok, nebo Jaké regulace vůči AI / Threads / etc udělá EU, tak se Creators začali zajímat o policy. Uvidíme je tak v hlavních rolích lobbystických soubojů.

  • Konec obecných pojmů jako Influencer nebo YouTuber. Když je v Creator Economy teď aktivních 200 milionů lidí, budou pro sebe hledat specifičtější pojmenování. Už dnes vidíme #CareerTok-ers a to je jen začátek. Protože upřímně nikdo, kdo to s Creator Economy myslí vážně, nechce aby ho v panelu na konferenci představili jako “influencera”. Navíc značky nehledají jen nějakého náhodného Creatora, ale velmi specifický niche, který bude fungovat s jejich kampaní. Tak budeme mluvit o specifických osobních brandech jako #CareerTok ve snaze nalákat značky zrovna k sobě.

  • AI bude součástí každé části Creator Economy. Od tvorby a úpravy obsahu, přes způsoby výdělku až po engagement komunity.

  • Vzniknou nové platformy, které vytvoří další zásadní Creators jako TikTok vystřelil Charli D’Amelio.

  • Creator development agentury - Ve světě, který umí produkovat boybands na počkání a kde GenZ předstírá, že jsou influencers s dvaceti followers, není nic víc nasnadě. Agentury budou zaštiťovat nejen jejich content, ale i revenue streams.

  • Fandoms jako hlavní hybná síla popkultury a tvořitele trendů.

  • Příběhy vyhoření (6), zadlužení a krachu, nebo nepřiznaných deep fakes ve snaze jako Creator prorazit (a začít vydělávat).

Až vyrostu, budu YouTuberem

Tak proč fandím dětem, které sní o tom, že se stanou YouTuberem a ne CEO výdělečného korporátu? Protože je to doopravdy ta samá práce, jenom pojmenovaná jinak. Budujete impérium, u kterého sledujete konverze, life time value a míříte na IPO. Navíc budou v oboru na jehož růst sází - bez ohledu na ekonomické predikce - i Goldman Sachs.

Navíc ho naučíte vytrvalosti: důvod proč Petr Mára nebo MrBeast fungují skvěle? Dělají to už roky. První rok si podle výzkumů sáhnete na méně než $100, ale pokud u toho zůstanete, tak po 3 873 YouTube videích byste už měli mít milion odběratelů (4).

Tak prcka v létě místo na tábor pošlete třeba do čínského akcelerátoru na Creators. Tuším, že až vám o pár let později zavolá, že vydělává $ 54 milionů ročně jako Mr Beast, přestanete litovat, že z něj není právník.

Co číst dále

Armed with powerful technical and financial tools, individuals will be able to launch and scale increasingly complex projects and businesses. Within two decades, we will have multiple trillion-plus dollar publicly traded entities with just one full-time employee, the founder.


Poznámky pod čarou

(1) Roky jsou orientační. A narativ zjednodušený.

(2) Mimochodem Marc Zuckerberg prohlásil na Clubhouse, že novináři jsou dneska už také součástí Creator Economy. Ve světě Buzzfeed článků je to hřebíček na hlavičku.

(3) 45 % Creators má více zdrojů příjmu.

(4) Já mám skoro 6 000 odběratelů na newsletteru, který píšu od dob, kdy nejvíc cool síť byla Tumblr. Tohle je 56. díl a před tím jsem psala dlouho jen na blog. Na Instagramu mám 14,8k followers a postovala jsem více než 5000x + Stories.

(5) 94.5% of content creators said they were already using AI tools for at least one task. Most of them are using it to edit content (21%), generate images and videos (20.9%), or generate text and captions for accessibility (19%).

(6) I proto Creators čím dál častěji mluví o vyhoření, absenci dovolené nebo sick days. Musí neustále tvořit, aby nepřišly o příjmy. Spending hours shooting, editing, storyboarding, engaging with fans, setting up brand deals and balancing the many other responsibilities that come with being a successful content creator have taken a toll. Charli D’Amelio, TikTok’s biggest star, said that she had “lost the passion” for posting content.

(7) YouTube creators that have more than 4,000 valid public watch hours in the last 12 months and more than 1,000 subscribers are eligible to join the YouTube Partner Program. As a YouTube Partner, creators can start to earn revenue from pre-roll, mid-roll, end-roll, and overlay ads that YouTube serves on their videos. In general, YouTube Partners earn 55% of the revenue while YouTube keeps 45%. YouTube Partners are paid based on the cost per thousand views (CPM) that an advertiser pays. To put it simply, CPM is the amount of money that an advertiser is willing to pay for 1,000 views of their ad.

Given the real-time nature of YouTube’s advertising platform, there are a lot of factors that go into determining a content creator’s CPM. However, we can conservatively assume that most creators earn between $3-5 per 1,000 monetizable views. Creators are only paid when at least 50% or 30 seconds of an ad is watched. YouTube doesn't show ads for every view, so not all views are monetizable. It’s also important to re-emphasize that most platforms have strict guidelines around which content is eligible for advertising monetization.

(8) …přestože VCs Creator Economy tolik zajímat přestali. Víc k tomu píše i Every.

(9) Na tomhle nástroji poslední měsíce s H. pracujeme. Pokud vás to zajímá, dejte mi vědět.

Úvodní fotka je ze skvělého účtu InstaRepeat, který si dělá srandu z influencerských klišé. A originál tohoto postu je na mém Substacku.